CSO convoca, junto con el profesorado, la concentración de mañana en la puerta de los colegios e institutos

l sindicato CSO (Consejo Sindical Obrero) convoca a las concentraciones organizadas por el propio profesorado contra la masacre cometida por el estado de Israel y en defensa del pueblo Palestino

El professorat valencià, per Palestina

Després de la jornada de protesta i vaga duta a terme aquest dijous per estudiants de secundària i Universitat, els i les docents valencians estem convocats a realitzar concentracions als centres de Primària i Secundària durant el primer pati d’aquest divendres.

Els més de tres-cents professors i professores que ens coordinem mitjançant el grup Profes per Palestina – PV estem cridant la comunitat educativa, tal com fan també la Plataforma en defensa de l’educació pública del País Valencià i els diferents sindicats de classe i progressistes, a concentrar-nos a les nostres escoles i instituts per fer pública la nostra repulsa davant dels crims que comet Israel contra el poble palestí, i que han produït ja més de 11.000 víctimes, entre les quals ja hi ha uns sis mil xiquets i xiquetes. Ens unim, així, a centenars de treballadors i treballadores de l’ensenyament que també es mobilitzen en altres comunitats com Catalunya, Aragó o Madrid.

Durant els darrers dies, hem estat informant als nostres claustres i explicant al nostre alumnat el que succeeix a Gaza i al conjunt de Palestina, les raons d’això, els llargs anys d’ocupació i opressió que porta patint el seu poble i la necessitat que assumim tots la nostra responsabilitat com a ciutadans i ciutadanes; també el nostre alumnat, que està donant una lliçó d’empatia i sensibilitat davant la injustícia i enfront d’aquest nou genocidi. Entenem que, com a docents, tenim l’obligació moral de defensar la dignitat i la humanitat com a valors universals, i d’oposar-nos a la injustícia i la barbàrie per sobre de qualsevol altra consideració.

En aquesta tasca comptem, així mateix, amb la feina de molts companys i companyes de BDS País Valencià, entitat amb una amplíssima experiència de solidaritat amb el poble palestí i de defensa dels seus drets inalienables. En aquesta concentració, com en les que seguiran, fem nostres les seues reivindicacions, que són així mateix les del poble palestí, i que resumim en:

• Per la fi de l’apartheid.
  • Per la fi de l’ocupació.
  • Pel dret al retorn dels refugiats i refugiades.
  • Palestina lliure, des del riu fins a la mar.
  • Final permanent de la compravenda d’armes i la col·laboració militar i de seguretat amb Israel.
  • Ruptura de relacions acadèmiques, comercials, culturals, diplomàtiques, institucionals i polítiques amb el règim israelià.
  • Derogació de les lleis mordassa i llibertat d’expressió per denunciar els crims israelians, així com tota forma de racisme.

Adjuntem manifest i cartell de la convocatòria.

A hores d’ara, ens consta que hi ha centres mobilitzant-se a València (Universitat, IES Benaguasil, IES Vicent Ferrer i Guàrdia, IES Jordi de Sant Jordi, IES Conselleria, IES Lluís Vives, IES Ramon Llull, IES Malilla, IES Orriols, IES Balears, CEEDCV, IES Serpis), Alacant (UA), Castelló (EOI), Elx (EOI, IES La Foia d’Elx, IES Carrús, IES Pere Ibarra, IES Sixto Marco), Burjassot (IES Comarcal, IES Vicent Andrés Estellés), Requena (IES 1), Santa Pola (IES Gran Alacant), Sagunt (IES Clot del Moro), Alberic (Les Comes), Montcada (IES Enrique Tierno Galván), Museros (Secció IES Massamagrell), Meliana (IES La Garrigosa), Foios (IES Escultor en Francesc Badia), Catarroja (IES Berenguer Dalmau), Alzira (IES José María Parra), Almassora (IES Vila-Roja), Grau de Castelló (IES Miquel Peris), Altea (IES Bellaguarda), L’Alcúdia (IES Els Évols), Tavernes Blanques (IES Tavernes Blanques), Benaguasil (IES Benaguasil), Escola LA MASIA, IES la Garrigosa,
IES Pere-Enric Barrera i Edo, IES La Foia d’Elx, IES la Garrogosa, IES Benicalap, IES Lluís Vives, IES La Torreta, IES Agost i IES BENICALAP, encara que segueixen adherint-se al nostre manifest nous centres, departaments i docents a títol individual o reunits en assemblea que estan mobilitzant les seues comunitats educatives respectives.

El profesorado valenciano, por Palestina

Tras la jornada de protesta y huelga llevada a cabo este jueves por estudiantes de secundaria y Universidad, los y las docentes valencianos estamos convocados a realizar concentraciones en los centros de Primaria y Secundaria durante el primer patio de este viernes.

Los más de trescientos profesores y profesoras que nos coordinamos mediante el grupo Profes per Palestina – PV estamos llamando a la comunidad educativa, tal y como están haciendo también la Plataforma en defensa de la educación pública del País Valenciano y los diferentes sindicatos de clase y progresistas, a concentrarnos en nuestros colegios e institutos para hacer pública nuestra repulsa frente a los crímenes que está cometiendo Israel contra el pueblo palestino, y que han producido ya más de 11.000 víctimas, entre ellas unos seis mil niños y niñas. Nos unimos, así, a cientos de trabajadores y trabajadoras de la enseñanza que también están movilizándose en otras comunidades como Cataluña, Aragón o Madrid.

Durante los últimos días, hemos estado informando a nuestros claustros y explicando a nuestro alumnado lo que está sucediendo en Gaza y en el conjunto de Palestina, las razones de ello, los largos años de ocupación y opresión que lleva padeciendo su pueblo y la necesidad de que asumamos todos nuestra responsabilidad como ciudadanos y ciudadanas; también nuestro alumnado, que está dando una lección de empatía y sensibilidad ante la injusticia y frente a este nuevo genocidio. Entendemos que, como docentes, tenemos la obligación moral de defender la dignidad y la humanidad como valores universales, y de oponernos a la injusticia y la barbarie por encima de cualquier otra consideración.

En esta tarea contamos, asimismo, con el trabajo de muchos compañeros y compañeras de BDS País Valencià, entidad con una amplísima experiencia de solidaridad con el pueblo palestino y de defensa de sus derechos inalienables. En esta concentración, como en las que seguirán, hacemos nuestras sus reivindicaciones, que son asimismo las del pueblo palestino, y que resumimos en:

• Por el fin del apartheid
  • Por el fin de la ocupación
  • Por el derecho al retorno de los refugiados y refugiadas
  • Palestina libre, desde el río hasta el mar.
  • Fin permanente de la compraventa de armas y la colaboración militar y de seguridad con Israel.
  • Ruptura de relaciones académicas, comerciales, culturales, diplomáticas, institucionales y políticas con el régimen israelí.
  • Derogación de las leyes mordaza y libertad de expresión para denunciar los crímenes israelíes, así como toda forma de racismo.

Adjuntamos manifiesto y cartel de la convocatoria.

Por el momento, nos consta que hay centros movilizándose en València (Universitat, IES Benaguasil, IES Vicent Ferrer i Guàrdia, IES Jordi de Sant Jordi, IES Conselleria, IES Lluís Vives, IES Ramon Llull, IES Malilla, IES Orriols, IES Balears, CEEDCV, IES Serpis), Alacant (UA), Castelló (EOI), Elx (EOI, IES La Foia d’Elx, IES Carrús, IES Pere Ibarra, IES Sixto Marco), Burjassot (IES Comarcal, IES Vicent Andrés Estellés), Requena (IES 1), Santa Pola (IES Gran Alacant), Sagunt (IES Clot del Moro), Alberic (Les Comes), Montcada (IES Enrique Tierno Galván), Museros (Secció IES Massamagrell), Meliana (IES La Garrigosa), Foios (IES Escultor en Francesc Badia), Catarroja (IES Berenguer Dalmau), Alzira (IES José María Parra), Almassora (IES Vila-Roja), Grau de Castelló (IES Miquel Peris), Altea (IES Bellaguarda), L’Alcúdia (IES Els Évols), Tavernes Blanques (IES Tavernes Blanques), Benaguasil (IES Benaguasil), Escola LA MASIA, IES la Garrigosa,
IES Pere-Enric Barrera i Edo, IES La Foia d’Elx, IES la Garrogosa, IES Benicalap, IES Lluís Vives, IES La Torreta, IES Agost i IES BENICALAP,, aunque siguen adhiriéndose a nuestro manifiesto nuevos centros, departamentos y docentes a título individual o reunidos en asamblea que están movilizando a sus respectivas comunidades educativas.