22- F: VAGA PEL FUTUR DE LA INSPECCIÓ DE TREBALL

Des del Consell Sindical Obrer (CSO) donem suport a la convocatòria de vaga del proper 22 de febrer.

Els passats 21 de desembre i 25 de gener, les i els treballadors de la Inspecció de Treball vam començar un cicle de mobilitzacions en defensa dels nostres drets. De moment, no existeix cap tipus de resposta per part del Ministeri de Treball i Economia Social, per la qual cosa les mobilitzacions i la vaga es fan més imprescindibles que mai.

El motiu d’aquesta convocatòria és la passivitat i el reiterat incompliment de l’acord aconseguit el passat 7 de juliol del 2021 entre la Direcció de l’Organisme de la Inspecció de Treball i Seguretat Social (avalat, així mateix, pel propi Secretari d’Estat de Treball i Economia Social) i la Plataforma de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, en la qual es troben representades la majoria de les Organitzacions Sindicals i Associacions Professionals que representen al personal de l’Organisme.

Aquest acord per a posar en marxa una nova RPT (Relació de Llocs de treball), amb totes les deficiències que pugui tenir, suposava un avanç per a solucionar alguna de les deficiències estructurals que té la Inspecció de Treball com la falta de personal, de recursos materials i tècnics, la impossibilitat d’avançar en la carrera professional o el reconeixement i dignificació de les funcions del personal.

Després d’un any i mig passant-se la pilota entre el Ministeri de Treball i Economia Social i el Ministeri d’Hisenda, sense capacitat per a dur a terme uns acords mínims que són absolutament necessaris perquè la Inspecció de Treball pugui jugar el paper que li correspon com a garant dels drets de la classe treballadora.

Igual que donem suport a aquesta convocatòria, animem al conjunt d’organitzacions sindicals i de treballadors i treballadores de la Inspecció de Treball a no deixar passar l’ocasió per a mobilitzar-nos, convocar assemblees presencials i posar en comú les nostres reivindicacions. La vaga no és la fi en si mateix i no pot suposar el punt final de la lluita pels nostres drets.

Des del CSO, cridem al conjunt de treballadors i treballadores de la Inspecció de Treball a participar de manera activa en aquesta convocatòria i a ser altaveus d’unes reivindicacions justes i necessàries per al bon funcionament de l’organisme:

• AUGMENT DE PERSONAL ADMINSITRATIVO I INSPECTOR

• RECONEIXEMENT DE LES FUNCIONS ADEQUADES A LES CATEGORIES PROFESSIONALS