Un nou sindicat necessari a l’ensenyament públic valencià: Consell Sindical Obrer

Totes i tots sabem que l’ensenyament valencià no està funcionant be, però els sindicats amb certa consciència estan callats, no diuen res del que estem suportant: no hem recuperat les 18h a secundària, ni el tutor que ens furtaren a primària, tampoc les ràtios, s’ha burocratitzat la nostra tasca … I no diuen res no perquè no n’hi haja motiu sinó perquè el nostre patró es el PSOE i Compromís, es “de los nuestros”. Tenen un greu problema en comprendre el que ha de ser el sindicalisme, governe qui governe. Desde CSO entenem que el sindicalisme ha de ser polític (parlar de com es gestiona el que és públic, que hi ha més polític que això?), pero mai ha de ser partidista. I els sindicats existents a l’esquerra sindical (STEPV, CCOO i UGT on quede) fa anys que son seguidistes amb el govern de torn. Si el PP hagués fet una llei de plurilingüisme com aquesta, molt pareguda a la que tenen a Madrid respecte al tractament de l’anglès, hi haguera hagut mobilització !

Sabem que moltes companyes i companys que han estat afiliades als sindicats d’ensenyament i que sempre han estat combatius estan cansades i cansats d’aquesta actitud pasiva dels sindicats. Hem d’intentar invertir l’estat de les coses i per a fer-ho hem de fer-ho entre totes i tots, qui si no tots, que deia Martí i Pol. Hem de recuperar les assemblees als centres i que siguen assemblees decisives, no que vinguen a contar-nos, sinò a preguntar-nos i a prendre nota. Nosaltres hem vingut per a obrir debats: t’apuntes?

A febrer el Consell Sindical Obrer publica el seu primer butlletí a l’ensenyament públic valencià sobre la llei de plurilingüisme, creada sense cap consens i que està sent un atac a la llengua valenciana, a més d’un canvi en les nostres condicions de treball. Ací te’l compartim per a que el pugues descarregar.