Davant del repartiment de mascaretes al professorat de l’ensenyament públic

Des del Consell Sindical Obrer volem expressar la nostra estupefacció per la pobra resposta de la Conselleria d’Educació, cultura i esport de la Generalitat Valenciana respecte a la Seguretat i la salut dels treballadors de l’ensenyament. L’última barbaritat valenciana és que repartirà mascaretes FFP2 a tot el professorat. El problema no és, evidentment, que vagen a repartir-se, sinó que es faça cinc mesos després de l’inici de les classes. Des de CSO vam demanar a la primera reunió del Comité de Seguretat i Salut d’Alacant que s’havia de repartir mascaretes FFP2 a tot el personal i que, a més s’havia de fer de forma centralitzada. Què vol dir això que cada centre compre les mascaretes?? Per què sobrecarregar més als equips directius amb labors que podien estar resoltes de forma centralitzada? A més: quin tipus de mascareta? A quin preu? Per a quants usos? La major part dels companys i companyes van haver de prendre decisions per a les quals ningú els havia preparat ni format. Molta improvisació quan hi havia hagut mesos per a organitzar-ho tot des de març. Després que demanarem des de CSO les mascaretes FFP2, Àngela Valverde, la presidenta del CSSL per part de l’administració a Alacant ens explicava que no calia. Segurs del fet que no era així, el 13 d’Octubre ho vam denunciar al servei de Prevenció de riscos de la conselleria que ens va informar que d’això s’encarregava una empresa que la conselleria havia subcontractat i finalment van acabar dient-nos que no calien.

Ara, cinc mesos després d’estar treballant, cinc mesos després d’haver posat en risc als  seus treballadors i treballadores, ens fan cas i anuncien a la premsa que van a repartir-les. Ens alegra que rectifiquen, encara que siga tard, però sembla que, de nou, és només propaganda. Hem rebut als centres partides tan xicotetes que no hi ha cap garantia que en tindrem per a cada dia com sí que van anunciar als mitjans. Entenem que la conselleria ha de publicitar el que fa, però sembla que l’objectiu és la publicitat en si, no el fet. Saben que una vegada fet públic el que queda a la població és que això s’ha fet, encara que no siga de veres. Aquesta forma d’actuar, que van iniciar el PP de Font de Mora i María José Català, no ha canviat amb els nous habitants Vicent Marzà i Miguel Soler. Des de CSO demanem una planificació centralitzada de la seguretat i la salut de les treballadores i treballadors de l’ensenyament per part de l’administració. Que es facen totes les actuacions que calen als centres i que no deixen caure tot el pes sobre les directives i els claustres, ja sobrecarregats de feina burocràtica i administrativa, que no millora per a res la tasca docent.